Роль юридичних консультантів при злиттях і поглинаннях полягає в тому, щоб допомогти клієнту продати або купити актив на максимально вигідних умовах і з мінімально можливими юридичними ризиками.
При цьому юридичні консультанти M&A, як правило, працюють від початку до завершення угоди. Роль юридичних консультантів M&A дуже істотна, враховуючи реалії українського законодавства.
У разі, коли юридичний консультант M&A працює на стороні продавця бізнесу, його роль полягає в організації інформаційної кімнати ( data room ) - бази даних, де зібрана вся необхідна інформація та документація щодо активів. Data room необхідна для того, щоб юридичний консультант покупця зміг ознайомиться з усією потрібною йому інформацією щодо компанії.
Після того як data room готова починається перевірка інформації консультантами покупця. У ході перевірки виявляються і опрацьовуються всі можливі юридичні ризики угоди M&A: права на майно, реальні та потенційні претензії та суднові спори з третіми особами, поточні і приховані зобов'язання, неправильно оформлені документи та договори і т.п. Іншими словами, юридичний M&A консультант повинен виявити всі можливі «гріхи» пропонованого до продажу активу, з метою отримання його реальної вартості і більш вигідної позиції під час переговорного процесу.
Після юридичної перевірки, юристи готують документи, необхідні для укладення угоди M&A, при цьому виявлені і можливі юридичні ризики стають предметом серйозних переговорів, результати яких відображаються в підготовленій документації по угоді M&A.